Mærkesager

Lokalafdeling Faaborg-Midtfyn dækker Faaborg-Midtfyn Kommune.
Vi vil redde velfærdsamfundet og få solidariteten tilbage.

Enhedslisten –  et seriøst arbejdende parti, der vil være et indflydesesrigt parti i byrådet i Faaborg Midtfyn.

Med en stemme på Enhedslisten kan du være sikker på at de svages stemmer bliver hørt i byrådet. Vi stemmer for den mindste forbedring og imod enhver forringelse.

– Vi vil have anstændighed, medmenneskelighed og solidariteten tilbage

Økonomisk omfordeling
De bredeste skuldre…

… skal bære de tungeste læs. Enhedslisten knokler for økonomisk omfordeling fra samfundets top til de øvrige grupper i samfundet. Alle borgere skal have adgang til velfærd og økonomisk tryghed. Vi kræver ordentlige vilkår for arbejdsløse. Vi vil droppe skattelettelserne til de rigeste. Og vi står fast på, at de multinationale selskaber, som i dag snyder fællesskabet for skat, skal til lommerne.

Klima og miljø
Der findes ingen planet B

Vi skal passe på vores jordklode. Der er ikke tid til mere snak. Danmark skal omlægge til 100 % bæredygtig energi. Vi vil investere i grønne arbejdspladser. Samtidigt kæmper vi for en hverdag fri for farlige kemikalier både i produkter, som vi omgiver os med, i drikkevand og i naturen.

Retssikkerhed
Frihed og rettigheder

Enhedslisten slås for frihed, menneskerettigheder og retssikkerhed med næb og klør. Desværre er det ikke en selvfølgelighed, at Danmark overholder de internationale konventioner, som vi har underskrevet. Det samme gælder retten til at komme for en dommer ved frihedsberøvelse. Enhedslisten slås for en anstændig udlændingepolitik uden hetz og diskrimination.

En medmenneskelig socialpolitik
Skjult fattigdom skal frem i lyset

I Danmark er fattigdommen ikke altid synlig, men det betyder ikke, at vi er forskånet for fattigdom. Når folk ikke har råd til fødselsdagsgaver eller nyt tøj til deres børn. Når de ikke har råd til at gå til tandlæge eller til medicin, så opstår der en social opdeling af samfundet. Det har store konsekvenser for en familie – ikke mindst for børnene – ikke at være en del af det øvrige samfund.

Læs mere på.  www.enhedslisten.dk