Årsmøde i Enhedslisten

Årsmødet blev afholdt i Pinsen i Gladsaxe. Fra Faaborg-Midtfyn var vi tre, som deltog: Kirsten. Annemette og Morten. Fra resten af landet og udlandet deltog andre godt 450 personer, så vi var mange, og der var trængsel på talerstolen. Efter at have hilst af med Johanne og klappet af både hende og Pernille, startede programmet for alvor søndag, hvor først et EU-program blev vedtaget, fulgt op af den vigtige beslutning om at stille op selvstændigt og dermed søge direkte indflydelse i EU-parlamentet. Vi var delte i spørgsmålet, mens årsmødet var forholdsvist enigt i sin beslutning.

Som sædvanligt var det hyggeligt at møde en masse kendte ansigter, og der blev var også akkurat tid til at møde et par ny. Men ellers er programmet ret tæt, og det meste af debatten foregår fra talerstolen, hvilket egentlig ikke er særligt konstruktivt: èn taler, og 450 lytter, uden at der kan uddrages en essens før selve afstemningen.

Vi gjorde os bemærkede i forbindelse med vedtagelsen af den ene årsmødeudtalelse, hvor Morten havde fremsat et uddybende ændringsforslag. Det endte med at blive stemt hjem – i flere omgange, for derefter at blive omredigeret og stemt hjem påny. Så det er vedtaget 4 gange! Udtalelsen handlede om kampfly. Se mere på: http://enhedslisten.dk/kampfly